Jdi na obsah Jdi na menu
 


Soarjet

Soarjet EP

 

 Model Soarjet EP vyrábí firma Hobby Products Industrial Co ukrytá pod obchodní značku Super Flying model z Taiwanu. (www.mth.com.tw ) Jedná se o celobalsový model potažený nažehlovací folií v atraktivním a dobře viditelném provedení. Konstrukčně se jedná o vysloveně školní provedení. Koncepčně se jedná o svahový model s použitím profilu podobnému RG15. Trup je bedničkové konstrukce z balsy 1,5mm a dvou překližkových přepážek. Bočnice jsou v rozích zesíleny pomocí balsových hranolků 5x5mm. Přední část je zakončena balzovým špalíkem obroušeným do kuželu, vzadu jsou bočnice slepené k sobě natupo. Část trupu má ochranou lyži z překližky. Ocasní plochy jsou zhotoveny z plné balsy tloušťky 4mm, směrovka je neřiditelná. Křídlo postavené z balsových žeber má torzní skříň a dvounosníkovou konstrukci. K trupu se poutá gumovými oky. Pohon tvoří střídavý motor v třílopatkovém plastovém dmychadle, to je umístěno v polystyrenové gondole na pylonu nad centroplánem. Dmychadlo je univerzální pro další modely výrobce.

 Stavbu jsem si prostudoval v anglickém částečně obrázkovém návodu. Je sice černobílý a málo kvalitní, ale přesto čitelný. Po kontrole dílů stavebnice a nachystání potřebného nářadí a rc vybavení jsem přistoupil k samotné stavbě. Návod začíná podle mne odzadu. Postup stavby jsem tedy dělal podle svých zvyklostí. Návod totiž jako první věc kompletuje kabinu a přistávací lyži. Pokud tak uděláte tak trup bude k další stavbě nestabilní. Já zahájil sestavení modelu na křídle. Křidélka jsou zavěšena na plastových a dost tvrdých pantech. Ty jsem nahradil měkčími. Instalace servomechanizmů do připravených šachet je na chvilku. Pomocí 5minutového epoxidu jsem přilepil montážní špalíčky a než mi to zaschlo, tak jsem protáhnul prodlužovací kabely k servům. Kryty serv spolu s přimontovanými servy jsem na křídlo přilepil kvalitní lepící páskou SCOTCH Crystal. V balení modelu jsou jako příslušenství dva balíčky bižuterie /šedé a bílé /, které jsou univerzální i pro další modely SFmodel. Použil jsem páky tvořené plastovými průchodkami a 2mm šroubkem, táhla dodaná plně vyhovují i s plastovými vidličkami. Na straně serva je stavitelná koncovka. Křídla jsou spolu spojena duralovou plochou spojkou a bukovými kolíčky. Po jejich nasunutí je křídlo vlastně hotovo. Jak bylo výše uvedeno, je křídlo poutáno k trupu pomocí kolíčků a gumových ok. Nyní tedy prořízne na trupu díry v potahu a vlepím 5mm bukové kolíky. Ty jsou umístěny vždy za přepážkou . Teď jsem přikročil k sestavení ocasních ploch. Tato operace je v návodu před sestavením křídla a tudíž začátečník nebude mít k dispozici měřící body pro správné přilepení. Podle trupu si označíme na výškovce část kde má být odstraněn potah, totéž zhora pro přilepení směrovky. Po slepení směrovky a výškovky, dbáme na kolmost, můžeme přikročit k přilepení kormidel k trupu. Zde jsem narazil na jediný problém. Trup byl v místě spoje špatně zbroušen a výškovka by tedy byla křivo nalepena. Pomocí připoutaného křídla, uhelníku a metru jsem ustavil výškovku do správné pohohy a přilepil pomocí 5min epoxidu. Táhlo výškovky je tvořeno strunou a prochází pomocí plastové trubičky od konce trupu až k servu. To je umístěno pod centroplánem na překližkové destičce. Táhlo jsem vyměnil za vlastní . U výškovky je „L“  ohyb s plastovou pojistkou a na servu je stavitelný blimp. K dokončení trupu zbývá smontování kabiny a přilepení lyže. Kabinka je neprůhledná a zajišťuje se pomocí posuvného zámku v přední části. V zadní části je výřez a ten se zasouvá kolem pylonu a drží ve výřezu.

 Pohonnou jednotku tvoří střídavý motor outrunner E-filte BL 400 DF. Točí 3500ot/min. a je napájen 3čl.Lipolek . Motor je přišroubován do dmychadla a pomocí 2 šroubků je tato sestava připevněna k pylonu. Potom je to celé zalepeno v polystyrenové gondole. Vodiče od motoru jsou protaženy z gondoly přes křídlo do trupu. Tam jsem umístil  regulátor.

 RC vybavení sestává z následujících komponentů. Křidélka jsou ovládána pomocí serv GWS Pico, výškovka je osazena GWS Naro. Přijímač RC scanner. Regulátor 30A Dualsky a baterie LiPo 3čl. 2200mAh. Po sestavení celého modelu jsem pomocí suchých zipů zajistil baterii tak aby vyšlo těžiště dle návodu. Přijímač je umístěn pod křídlem vedle výškového serva a regulátor je v kabině vedle akumulátoru. Je tam sice trošku těsněji, ale těžiště je OK a zároveň je to dost daleko od přijímače. Letová váha modelu je po vyvážení 760g ( návod uvádí 650g bez vybavení ).

Model Soarjet EP

Výrobce: SFmodel, Taiwan

Typ modelu: větroň s pohonem

Rozměry:

-rozpětí 1400mm

-délka 870mm

-plocha křídla 21dm2

-letová hmotnost 760g

- plošné zatížení 36,2g / dm2

Pohon:

-dmychadlo o průměro 66mm

-motor E-flite BL400DF, 3500ot./V

Ovládané prvky:

-motor

-křidélka

-výškovka

Hodnocení:

-konstrukce ****/4

-obtížnost stavby ****/4

-opravitelnost *****/5

-letové vlastnosti *****/5

 

 

Náhledy fotografií ze složky Soarjet

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář