Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vivat

VIVAT SW-13 + Konion 1100 Shodou mnoha náhod jsem se dostal k rozestavěné polomaketě československého motorového větroně Vivat. Výchozí stav byl skoro dodělaný model. Zbývalo dokončit centroplán ( včetně potahu), zajištění křídel a osazení vhodným motorem a RC soupravou. Dodělání uchycení kabiny pomocí magnetu a její překytování. V kořenových žebrech jsem dodělal otvory a nachystal z polystyrenu kanály pro kabely a spojovací / zajišťovací gumu. Potom jsem, za pomoci kamarádovy pistole na montážní pěnu, prostor mezi žebrem a trupem vyplnil nízkoexpanzní pěnou. Po vytvrzení a přebroušení jsem nalepil vrchní díl centroplánu z překližky 0,6mm. Tím vznikl pevný celek, který se nemusím bát při montáži více stisknout. Na ochranu křidélek jsem udělal na konce křídel koncové oblouky z plné balsy a potáhnut folií. Centroplán jsem též potáhl a na trup dodělal podle paměti červené doplňky. Pohonná skupina sestává z motoru ROTON 600/12, regulátoru JETI SPIN66 a pohonné baterie 4s3p Konion / Xion 1100. Baterie byly představeny na stránkách RCm asi před rokem. Volba na tyto články padla z důvodu vyšší hmotnosti než mají Li-Polky a v neposlední řadě i jejich současná cena 2,90 EURO za kus. Pohonný pack je tedy ve výsledku 3300mAh / 14,8V. S použitou vrtulí APC-E 11x7 motor točí podle Spin Boxu 10500ot/min a bere špičkově do 40A. V této sestavě mám po 8 minutách motorového letu k dobytí asi 2400mAh. Pro pohonnou baterii bylo třeba vymyslet a vyrobit uchycení v trupu. Vyšel jsem ze stávající konstrukce a opsal přepážku před kabinou. Podle sestavy baterií jsem udělal polystyrenové kopyto a vylaminoval šachty na baterie a potom sestavil a do pomocné přepážky zalepil pomocí epoxidu. Baterie jdou zasunout na těsno a jsou pojištěny proti pohybu gumovými oky. Vzhledem k tomu, že baterie i regulátor jsou přímo u vstupu vzduchu do trupu tak nedochází k nijakému nadměrnému zahřívání. Tuto skutečnost potvrzuje i SpinBox. Instalace RC vybavení je klasika. Protáhnout prodlužovaní kabely kam je třeba a nainstalovat serva netrvá až tak dlouho. Přijímač už několikráte prověřený MICRO 9 od ACT Europe, serva na kormidlech byla při koupi už nainstalována, jsou GWS Park a pro můj styl létání plně postačují. Do křídel jsem dal MC-100MGBB, prodloužení vlastní výroby jsou z kroucených kabelů. Letová hmotnost po dovážení vyšla na krásných 3750g. Při rozpětí 3200mm vychází tedy zatížení na 46g/dm2. Zálet proběhl vzhledem k současnému hezkému počasí 6.ledna 2007. Zkušenosti jsou zatím tedy malé, ale podle pozorovatelů létá model jako předloha.

 

Náhledy fotografií ze složky Vivat SW-13

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář